Школа сприяння здоров’ю

Тема:«Організація життєдіяльності учасників
освітнього процесу на засадах здорового способу
життя у сучасному соціумі»

Сьогодні ми переживаємо процеси звільнення людини і відродження її душі та тіла. Повернення до ідей гуманізму передбачає відродження культу здоров'я і фізичної краси людини, її гармонійного розвитку. Слабкість і немічність негативно впливають на свіжість мислення, на почуття, волю. Дбати, щоб у здоровому тілі була здорова душа (mens sana in corpore sano), — радив ще знаменитий римський сатирик Ювенал. А в епоху Просвітництва Ж. -Ж. Руссо знову повертається до цієї думки: чим слабше тіло, тим більше наказує, а чим воно сильніше, тим слухняніше є духові.

Сьогодні здоров'я перестає бути лише "справою держави" — сама людина повинна дбати про це, бодай тому, що лікування хвороб передбачає значні матеріальні витрати. Здоров'я більше не "даруватимуть" — його треба плекати самому ще змалку. Звідси і потреба виховання в дітей уміння доглядати за власним здоров'ям — вести здоровий спосіб життя, займатися спортом, дотримуватися правил гігієни, уникати шкідливих для здоров'я звичок і вчинків тощо.

Здоровий спосіб життя, як уважають, це поняття і соціальне, і моральне, і педагогічне. "Пізнай себе" і "сотвори себе" — такими були гасла древніх, що випливали не лише з їхньої мудрості, але й з самої природовідповідності життя людини. Неосвіченість і байдужість щодо свого здоров'я, повна "відчуженість" від нього, неувага до свого тіла, психіки, духу, розуму тощо, — все це надбання однобічної цивілізації й "хлібного" способу життя, що в кінцевому результаті ведуть людину до деградації. Педагогічне середовище, як і родинне, може розвивати прагнення дитини до самовдосконалення, до зміцнення свого здоров'я або, навпаки, — заважати його становленню.

Таким чином, перед колективом нашої школи постала гостра необхідність у пошуках технологій щодо формування навичок здорового способу життя учнів, формування позитивного ставлення до власного здоров’я, превентивного виховання, збереження та зміцнення здоров’я, практичного використання нових досліджень психолого-педагогічної науки.

Основними принципами, на яких ґрунтується концепція діяльності та розвитку «Школи сприяння здоров’я», є:

1. Принцип ненанесення шкоди.
2. Принцип пріоритету дієвої турботи про здоров'я учнів і педагогів.
3. Принцип безперервності і наступності.
4. Принцип суб'єкт-суб'єктного взаємини з учнями.
5. Принцип відповідності змісту та організації навчання віковим особливостям учнів.
6. Принцип формування відповідальності.
7. Принцип відстроченого результату.
8.Прінціп контролю результатів.

/Files/images/schen/2.png

Концепція «Школи сприяння здоров'ю»
Програма«Школи сприяння здоров'ю»
Напрямки роботи школи сприяння здоров’ю»
/Files/images/schen/роп.png
Структура «Школи сприяння здоров’ю»
/Files/images/schen/иьти.png
Кiлькiсть переглядiв: 445

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.