Дистанційна освіта

Картинки по запросу дистанційна освіта

За останні роки розвиток інформаційних технологій зробив актуальною проблему модернізації системи освіти. Суть такої модернізації найбільше відбилася в концепції дистанційної освіти (ДО), яка, завдяки такому глобальному явищу як Інтернет, охоплює широкі шари суспільства та стає найважливішим фактором його розвитку. Особливого значення така модернізація системи освіти набуває в Україні.

Згідно з деякими дослідженнями, в Україні близько 30% навчальних закладів заявили про те, що вже мають або планують організувати навчання в режимі ДО. Однак найчастіше за цим стоїть звичайна заочна форма навчання. Чим же відрізняється дистанційна освіта від інших видів отримання знань і професії? Насамперед, ДО - це відкрита система навчання, що передбачає активне спілкування між викладачем і студентом за допомогою сучасних технологій та мультимедіа. Така форма навчання дає свободу вибору місця, часу та темпу навчання.

Система ДО має ряд переваг і значно розширює коло потенційних студентів. Одержати освіту дистанційно має можливість молодь, яка не може поєднувати навчання з роботою або проживає у віддаленій від обласних центрів місцевості; військовослужбовці; домогосподарки; керівники; бізнесмени або студенти, що бажають паралельно одержати освіту. Дистанційна форма навчання підходить майже всім, тому що дає можливість гармонійно поєднувати навчання та повсякденне життя.

Варто відзначити, що ДО - доступна можливість одержати освіту за кордоном з мінімальними фінансовими витратами при великому виборі спеціальностей, оскільки більшість ВНЗ Європи та США ввели таку зручну для студентів форму освіти набагато раніше, ніж Україна.

Сучасна освіта вимагає безупинно розширювати своє сприйняття комплексності світу та формування інформаційного суспільства. Для того, щоб знання отримали конкретний зв'язок з діями, необхідно постійно "навчати себе", поповнюючи й розширюючи свою освіту. Саме цю мету й ставить перед собою дистанційна освіта.

Поточний навчальний рік, а саме «непланові канікули» під час карантину, поставив серйозне питання перед організаторами освітнього процесу в розрізі захисту прав старанного учня на оволодіння навчальними програмами в повному об’ємі в умовах скорочення часу, який відводиться на опрацювання матеріалів програми в публічному місці (школі) внаслідок форс-мажорних обставин. Аналіз можливих шляхів рішення проблеми вказує на необхідність впровадження в навчальних закладах систем дистанційного навчання.

Отже, рішення проблеми існує, ним є доповнення традиційної схеми шкільного навчання елементами дистанційного навчання, курси якого існуватимуть паралельно традиційному курсу, доповнюючи його новими формами викладу матеріалу та перевірки знань тих, хто навчається.

Така форма вже практикується рядом навчальних закладів України, щоправда практикують його в основному в закладах ВНЗ, проте і для загальноосвітніх шкіл цей шлях не закритий.

У 2015 році в результаті проведення районного етапу конкурсу на кращий дистанційний курс, вчитель української мови та літератури нашої школи Юхно Тетяна Сергіївна посіла І місце у номінації "Українська література" та нагороджена Дипломом І ступеня.


Кiлькiсть переглядiв: 0

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.